woensdag 27 juni 2007

Even Buiten

winkelen gaan heeft soms geld van nood
dan gaat men buiten en je vrouw volledig uit haar lood
dan hoor je plots die eerste shoppingkreet
waren het nu al solden of is dat volgende week
het is niet om mee te glimlachen
mijn bankkaart kan dit niet meer aan

de eerste winkel wordt geplukt, van zomerbloesje tot tailleur
voor manlief een sok, een das en bijpassend hemd
weten doe ik steeds, als ik meega ben ik er geweest
winkel in en uit, het kost mij dan toch een aardige duit

dan ben je soms hilarisch blij
je vrouw komt buiten met beide handen vrij
geen eurocent heeft ze uitgegeven
dat doet mijn humeur zo eventjes opleven
doch niet getreurd, het is van korte duur
kijk de winkel hiernaast koopjes alom dat eerste gegluur
dan rol ik gebukt onder zakken van alle merken

je weet dit is een paradijs om in te verdoemen
truien, hemden, onderbroeken en sokken om maar wat te vernoemen
schoenen worden niet besproken,
enkel het leer wordt geroken
dan is de dag bijna om
kasticket vind zijn weg tussen korting en klantkaarten
weten doe ik zeker, zo'n uitstapje is niet voor elke dag
alstublieft mijn schat



Werner

Geen opmerkingen: