vrijdag 29 juni 2007

Mama ik mis je zo







Mama ik mis je zo


mama ik heb je al wat moeten missen
jouw houden van
tijdens mijn leven vol hindernissen
obstakels waren er zoveel
genomen met grote schreden

ik weet dat je kijken doet
naar al mijn foutjes als het moet
ik heb moeten leren, ja stap voor stap
de liefde was mij gezegend
door vrouw en kind bemind
plichten vervuld en hoogtes gestreden

bereikt heb ik menig ding
wijze woorden heb je me gegeven
ik heb nooit iets hoeven te vrezen
jij en papa keken me aan

ik ben nu ook vader
aan mijn zijde een vrouw, een moeder lief
ja je kleinkind onze grootste hartendief
ik mis je nog, maar dat wist je toch

vandaag is het net vijf en veertig jaar
mama lief wat voelt dat raar
je was net zo jong
toen mijn leventje begon

en het jouwe zachtjes uitgeblazen werd


Werner

Geen opmerkingen: