woensdag 27 juni 2007

Hey Bart

mams ik wil naar school toegaan
kan je daar veel leren, zoals grote mensen
over oorlogen, dinosauriërs, planeten en vrede
leer ik dan rekenen, tekenen, en kwadraten

ja, ik wil ook zo zijn, zoals grote slimme mensen
maar wat dan, als ik anders ben
van kleur, geloof, ideeën en verstand
voel ik me dan thuis tussen vrienden zonder naam

ik hoorde laatst nog over die MP3moord, van Joe je weet wel
moet ik dan schrik hebben, als ik net mijn sigaretje opsteek
en aan de kant wordt gezet, door grotere domme mensen
of kan ik rustig leren gaan,
van net voor negen tot de laatste bel

paps kan je het mij dan leren
omgaan met iedereen, zonder woorden met haat
heeft dat zoveel vandoen, vriendschap hebben
waarom moorden er op school nu kinderen,
daar hoort men toch te leren
over oorlogen, dinosauriërs en van die leuke dingen


dag Bart, ik zie je in de volgende klas
die van verdraagzaamheid en slimme mensen


Werner

Geen opmerkingen: