woensdag 27 juni 2007

Eentje meer

zoals een late zomerbloem ben ik ontwaakt
oogjes zien, klein maar oplettend
waaiende armpjes, snakkend naar houden van
blikken, blozen, ouders die me lief zullen kozen
troetelnaampjes fladderen rond mijn oortjes heen en weer
vastgepakt door oma al een duizend keer
door papa met liefde, soms een natte luier
mijn krulletjes gaan niet heen en weer

kinderodeur die je niet in flesjes vindt
groots is soms mijn boodschap
kruippakje aan, met knoopjes tussen mijn billen
uitkleden lijkt leuker, mams is dit reeds jaren gewoon
poeder hier, zalfje daar, nat doekje nu en dan
lekker smullen van die borsten, ja man

groot worden, zal ik ongetwijfeld doen
met jullie beiden, veel liefde en een dikke zoen
mag mijn broer en zusjes meegenieten

ze zijn dikwijls degene die na dit knuffelen
steeds overschieten


Werner

Geen opmerkingen: