donderdag 21 juni 2007

Leren

tussen lid en naamwoord
word ik zelfstandig geplaatst
zonder bijvoeglijkheden heb ik het gemaakt
met noemvorm tussen heden en verleden

bijvoeglijk was mijn oorzaak
toen het onderwerp in zinsdelen
gevolg gaf aan het vragenuurtje
sleutelwoorden waren zoek in mijn werkschrift

tegenwoordige tijd zoek ik dikwijls
het antwoord dat treffend geplaatst wordt
cursief gebracht zoekt het dictee zijn weg
met hoofd en kleine letters neergevleid
tussen voor en achtervoegsel, met punt op het einde

allemaal antwoorden die ik niet thuis brengen kon
toetsenperiode was aangebroken, met resoluut gevolg
geen letter stond nog rechtop, pen lag naast mijn schrift
ik gaf zoonlief het laatste voordeel van de twijfel

zelfstandige uitspraak kwam aan bod
'ik ken mijn les'


Werner & Matthias

Geen opmerkingen: