woensdag 20 juni 2007

Kinderspel



kind op de hoek, in de bocht van de straat
speel je nog, met tol en koord en kattenkwaad
zijn de glazen knikkers, roodspiralend van groot naar klein
anders zijn het loden bikkels, kneukelhard vijf in een hand

spelenderwijs tollen, bollen, van step naar skateboard
krijt op de stoep dat weggespoeld wordt met zure regen
kan ik nog buiten spelen, tussen de auto's door
of moet ik hinkelen, net voor de deur tussen elastiek of koord

balspel is overbodig, dodelijk met momenten, strafschop moordend
voor de buis, achter de computer, gameboy, playstation in de hand
weggemoffelde zonnestralen, mama mag ik binnen spelen
tijden veranderen, kinderzoektocht spelenderwijs

plaats van welbehagen, kinderdagen weggenomen achterop de fiets
op de fiets of virtueel, waar zoekt papa mijn boomhut
door de straat van beton, lichtpalen en zeven takken groen
ritje naar de hoek van de straat, net achter de bocht
mama mag ik buiten spelen



Werner



Geen opmerkingen: