donderdag 21 juni 2007

Heb ik wat gemist

ben ik te vrezen wanneer mijn aanslagen
op het klavier zich manifesteren
gewoonte getrouw is notaboek bijdehands
wil niets vergeten wat zo belangrijk was

gelezen tussen kopstukken en weerbericht
staat jaaroverzicht wederom volledig gezet
kan niet laten, mijn blik te werpen op pijn
wanneer wereld op zijn kop staat lust ik hem rauw
zo van, laat maar komen met die jaarlijkse sleur

uitgekozene foto's en weldoenerij slaan munt
op achtergrond schrijnende beelden miserie alom
net dat plukje glimlach dat me hoop geeft
zet me aan tot lachen, ja zelfs buikdiep

met allures staan sterren ge- en beschreven
hun kinderen die even groot zijn als neefjes welgekend
mag het ietsje meer zijn, nu 'k net mijn lottoformulier vergat
broeksriem wordt aangetrokken, voor feesten binnenkort

zetten even alle zorgen wijselijk op zijn kant
geloven dat wereld, nog wordt geprezen en niet vermoord
tussen Pullitzer en Nobelprijs zijn vele tinten grijs
woorden en foto's van wereldgebeuren maken geschiedenis

niet te vergeten, mijn trip naar het Kruidvat voor
mijn plaatjes die door geen ziel worden bekeken
laat staan in een zin beschreven


Werner

Geen opmerkingen: