maandag 18 juni 2007

Ik ga niet graag


discussieer maar over ieders god
zoekend tussen boeken en letters
het jaartal van het onbevlekte moment
moeder Maria, is zij dan degene in filosofie

wat maakt het uit wie we aanbidden
op kerkstoel, of mat, thuis in rust
geheven hoofd, handen gevouwen,
open om te ontvangen manier van leven,
gepreveld in gebeden, aanhoort in luisteren

ben ik heidens als ik geen tempel betreed
houden aan waarden en eigen gedachtegoed
niet dezelfde woorden, maar in ongesproken letters
putten ik daar de kracht uit
om vreedzaam medemensen te leren kennen

Koran, Bijbel, Thora, Veda's leerstoelen
moeder en vaders hand zonder schroom
geloof in je eigen ik, en bid maar door
heb je dan reeds een plaatsje verdiend
voor rust of neerkijken op geloven
in al zijn facetten



Werner


Geen opmerkingen: