woensdag 20 juni 2007

En toch






ik zou willen wenen dagen aan een stuk
mijn hart en ziel doen soms pijn
ze hebben me teveel ontnomen
inclusief een deeltje van mijn geluk
pijn en smart staan hier apart
bekijk me niet zo gek
neen ik ben niet verward
daar hoeft geen haan meer over te kraaien
heb je me al gezien op die ladder
of het gras doen afmaaien
leuke dingen zijn herboren
zoals dat ene woordje
dat je fluistert in mijn oren
geen mens gaf ons die vijf cent
ons samenzijn was niet weggelegd
zo iemand is toch geen man
daar heb je miserie mee en ben je malcontent
we hebben ze wat laten zien
al deze jaren door onze ogen
en neen we lopen niet met het hoofd gebogen
doch jaren zijn nu gepasseerd
en menig ding heb ik geleerd
kijk wat er in mijn hartje vertoeft
neen ik kijk niet meer bedroefd
ik hou van kind en vrouw
onvoorwaardelijk en met heel veel trouw
mijn leven heeft betekenis
neen ik heb geen gemis
is er dan toch iemand die ons leventje leidt
wel ik kan hem vasthouden
voor goed en voor kwaad
maar wat ben ik wijzer als ik hem dingen verwijt

ik laat nu nog tranen
maar deze zijn nu van geluk
deze zijn fluweelzacht en smaken zelfs niet zout
ik weet nu verdomd goed dat er iemand
zielsveel van me houdt



Werner

Geen opmerkingen: