zondag 7 oktober 2007

Wie doet het









mijn baksel deze maand staat nergens beschreven
het heeft wat te doen met liefde en nadien de poen
met mijn wieltjes rollen we nu velen jaren samen
vraag het aan menig vriend, die zal het beamen
koken laat ik aan mijn liefste toe

ze zijn met twaalven thuis
dus zij weet het beste en hoe
over afwas wordt soms nog gediscussieerd
maar het glas wijn hier, wordt nu en dan verlengd
met een vleug amour,
en doe jij de afwas je bent de vent

na eenentwintig jaar,
hou ik het bij simpele dingen des levens
van koken heb ik wel wat vandoen
maar dan liefst geen vrouw in mijn keuken
ja meer dan een pot op het vuur kan ik wel baas,
drie is teveel...

het kokkerellen brengt dikwijls plezier
gelach, vrienden en laatavond vertier
meestal zal ik zachtjes sluiten
met koffie en een aperitief
meestal de dag nadien, is het werken
de kokkin krijgt van het gezelschap,
dan ook meestal tien op tien



Werner

Geen opmerkingen: