donderdag 30 augustus 2007

Crisisberaad







het gaat niet zo gezwind met ons land
zelfs minder geleerd, zie ik, er is wat aan de hand
men zegt met minder, dan politiek correct
de driekleur hangt niet strak, ach wat verrekt

het heeft wat met onze taal
"des mots perdu" ja daar sta je dan voor paal
ex-ministers en ex-formateurs
ook zij waren eens wel betaalde profiteurs

nu schudden ze uit mouwen, oude heren
het land van honing en tweemaal profiteren
met lede ogen aanschouwen,
vossen met niet verleerde streken
zouden we wederom stemmen moeten gaan
je hoort menig Belg al preken

een koning op zijn sloffen aanschouwt en beeft
dit is alles, wat zijn familie nog heeft
gekleurd is hij alleszins, deze joker in pracht en praal
mijn koninkrijk, mijn koninkrijk
ik geef alles voor mijn taal



Werner

Geen opmerkingen: